مفهوم سلبریتی یکی از مفاهیمی است که امروزه و تحت تاثیر دوفضایی شدن، توسعه رسانه های جدید و تولید محتوا توسط کاربران رسانه ها، تغییر یافته است.
طبق تعریف دیکشنری کمبریج، سلبریتی عبارت از هر فردی که مشهور باشد؛ به ویژه افراد مشهور در صنعت سرگرمی. دیکشنری آکسفورد نیز در تعریف سلبریتی، به مشاهیر به ویژه افراد مشهور در صنعت سرگرمی و ورزش اشاره کرده است.
دریسنز (2013) سه خصیصه را برای مفهوم سلبریتی در عصر رسانه های نوین برمی شمرد که عبارتند از: دموکراتیزه شدن، متنوع شدن و مهاجرت. در ادامه مفهوم سلبریتی در عصر رسانه های جدید را مبتنی بر این سه ویژگی شرح خواهیم داد.